“Plenković i Štromar riješili problem fašističkih simbola i znakovlja”…

Jedini je uvjet da spomenike, znakovlja i simbole po izboru postave na grobljima i da mrtvaci ispod tih spomenika nisu za života počinili neko kazneno djelo, npr. nasilje u obitelji ili dokazani govor mržnje...

Foto/ilustracija
Podjelite

Odgovarajući na pitanje saborskog zastupnika Mira Bulja vezano uz uklanjanje ‘nadgrobnih četničkih natpisa Vukašinu Šoškočaninu, Vojislavu Miliću, Mili Babiću, spomeniku pripadniku Knindži u Kistanjama i pobunjenim Srbima u Brđanima’, Vlada je navela da „kazneno zakonodavstvo RH ne propisuje načine ili postupak uklanjanja postavljenih spomenika ili obilježja te u tom smislu ne predstavlja temelj za uklanjanje spornih objekata iz predmetnog pitanja“. Vlada smatra da bi se ti spomenici „mogli ukloniti ako su rezultat kakvog kažnjivog djela“ (https://narod.hr/hrvatska/vlada-rh-odgovorila-zastupniku-miri-bulju-pitanje-cetnickim-spomenicima-hrvatskoj-procitajte-sto-kazu).

  1. Bulju je također ponovljeno da je donesena ‘Odluka o osnivanju Vijeća za suočavanje s posljedicama vladavine nedemokratskih režima‘ te da bi, ukoliko Vijeće donese preporuke ‘za pravno uređivanje isticanja sadržaja kojima se veličaju nedemokratski ili zločinački režimi’, mogli dobiti pravi temelj za uklanjanje postavljenih spomenika ili obilježja.

U odgovoru se nadalje navodi da je na teren izašla građevinska inspekcija i utvrdila da je spomen-ploča Vukašinu Šoškočaninu postavljena na grobnici obitelji Šoškočanin na groblju u Borovu, spomen-ploča Vojislavu Miliću postavljena je na groblju u Borovu, spomenik Mili Babiću nalazi se na groblju u selu Trupinjak, Općini Krnjak, dok se spomenik Milanu Krneti nalazi na groblju Bezbradice pored Kistanja.

„Slijedom izloženog, imajući u vidu činjenicu da se radi o spomenicima izgrađenima na groblju, odnosno sukladno odredbama spomenutog pravilnika, te da je pitanje uređenja groblja i upravljanje grobljima u nadležnosti jedinica lokalne samouprave, obavještavamo vas da je kontrola usklađenosti spomenika iz predmetnog zastupničkog pitanja s važećim propisima u nadležnosti jedinica lokalne samouprave, odnosno komunalnih redara.“ (https://www.braniteljski-portal.com/hrvatska-vlada-dala-jako-zanimljiv-odgovor-bulju-na-pitanje-o-cetnickim-spomenicima-u-hrvatskoj).

Prvo, pozdravljamo brata po oružju, hrvatskog branitelja Miru Bulja i čestitamo mu na tom upitu! Koristimo se ovom prilikom da mu čestitamo i na traženju da se u kurikul povijesti Domovinskoga rata uvrsti rečenica koja će osigurati da se povijest Domovinskoga rata piše u skladu se saborskom Deklaracijom o Domovinskom ratu. (https://www.braniteljski-portal.com/ekskluzivni-dokument-miro-bulj-sluzbeno-pita-premijera-rh-andreja-plenkovica-hoce-li-u-novom-kurikulu-domovinski-rat-pocivati-na-saborskoj-deklaraciji-o-domovinskom-ratuhttps://www.braniteljski-portal.com/otvoreno-pismo-urednistva-braniteljskog-portala-predsjedniku-vlade-rh-andreju-olenkovicu).

No, ovo pišemo da bismo ipak čestitali premijeru g. Andreju Plenkoviću i njegovom koalicijskom potpredsjedniku Predragu Štromaru, koji su svojim odgovorom hrvatskom branitelju g. Miru Bulju zapravo riješili, ili došli vrlo blizu riješenju, spornoga pitanja isticanja fašističkih znakova i simbola u Republici Hrvatskoj! Hvala Bogu na tome!

DAKLE, AKO SE NA GROBLJIMA U HRVATSKOJ SMIJU POSTAVLJATI ČETNIČKI SIMBOLI, ZNAKOVLJA I PJESME, ONDA SE NA GROBLJIMA SMIJU POSTAVLJATI I FAŠISTIČKI, KOMUNISTIČKI, USTAŠKI I NACISTIČKI SIMBOLI, ZNAKOVLJA I PJESME.

I – stvar je riješena! Svi će hrvatski građani, bez obzira na njihovu političku i vjersku (i spolnu, naravno, kakva god bila) orijentaciju moći na grobljima postaviti simbole, znakove i pjesmice bilo kojega sadržaja.

Poznavajući odlučnost rada ustanove HAZU koju vodi akademik Zvonko Kusić, lako je pretpostaviti da se „Povjerenstvo za suočavanje s posljedicama s vladavine nedemokratskih režima“ koje on vodi neće izjasniti ni protiv koga i ni za koga. Stvar će, dakle, ostati na definiciji Plenković-Štromar.

“Definicija postavljanja spomenika Plenković-Štromar olakšat će duše i živote svim zaljubljenicima u nedemokratske režime”:

  • nacizma
  • komunizma
  • fašizma
  • ustaštva
  • četništva

te nebrojenim i nenabrojivim osobama i grupama s neobičnim do jako izopačenim svjetonazorima, sklonostima i orijentacijama.

Jedini je uvjet da spomenike, znakovlja i simbole po izboru postave na grobljima i da mrtvaci ispod tih spomenika nisu za života počinili neko kazneno djelo, npr. nasilje u obitelji ili dokazani govor mržnje.

To znači, po redu:

  1. a) da će se dijelu njemačkih vojnika pokopanih u Hrvatskoj nad grobove moći staviti svastika; tu treba napomenuti da su svi ljudi koji su pogubljeni, bez obzira na metodu i tehnologiju smaknuća, bez suđenja – nevini ako se ne dokaže suprotno, a i onda se, kao četnicima u Srbiji, može obnoviti proces i rehabilitirati one koji to zaslužuju, kao npr. Draža Mihajlović (u Srbiji).
  2. b) Stotinama tisuća ustaša i domobrana pobijenih u rasponu od Bleiburga do rumunjske granice, ali strogo pažljivo po grobljima, uključivši i Mirogoj, a ne, strogo ne, na drugim mjestima, npr. gdje su pobijeni, mučeni ili nestali. Samo na grobljima.

Tu treba još jedna napomena: budući da je g. Bulju u demokratskoj proceduri pitanja i odgovora rečeno da Srpska pravoslavna crkva u Hrvatskoj ima pravo postaviti svoje znamenje na zemljištu koje je u njezinu vlasništvu, a uz suglasnost lokalne zajednice, to vrijedi i za sve druge skupine i pojedince. Dakle se može dogoditi da će obitelj smaknutog ustaše, za kojega zbog prebrza pogubljenja nema osude da je počinio kakvo kazneno djelo, u svojemu vinogradu, ili na pašnjaku, ili u dvorištu, ili na krovu obiteljske kuće, smjeti istaknuti njegove simbole, znakovlje i pjesmice – pod uvjetom da se s time suglasi lokalna zajednica. A ta se lako može suglasiti jer je, na primjer, njezin predsjednik upravo glava rečene kuće, a onu su mu djeda ubili, a on tvrdi da je bio pošten i čist ko suza i hrabar hrvatski vojnik čija je jedinica pjevala Juru i Bobana i druge pjesmice. Po Plenković-Štromarovoj logici, te pjesmice, uz lako stečeno odobrenje lokalne zajednice, mogu, s prozora navedene kuće, po cijeli dan treštati na razglasu. Dok se susjedi ne pobune zbog buke, ali to je druga zakonska materija.

  1. c) A što li će tek biti u središtu Zagreba, u nekim splitskim kvartovima i u gradovima sjevernije od Splita! Niknut će privatni grobići, a stara groblja zasjat će zvijezdama petokrakama. S prozora će se po cijeli dan oriti „Druže Tito, mi ti se kunemo da sa tvoga puta ne skrenemo“, čak i usprkos tome da je u tom stihu pogrešno napisan ključni glagol.
  2. d) Četnički simboli, znakovlje i pjesmice na koje je “nepromišljeno ciljao g. Bulj”, ostat će gdje su i sada i tu nema nikakvih problema. Tu i tamo se u nekim vrlo društveno razvijenim krajevim Hrvatske mogu pojaviti i privatna groblja, ali to su stvari prihvatljive lokalnoj zajednici, što se već vidjelo na primjerima koncerata, predstava, međunarodne suradnje i drugih dostignuća suvremene liberalne demokracije.
  3. e) Na kraju možemo g. premijeru Plenkovići zamjeriti što problem HOS-ove ploče s natpisom „Za dom spremni“ nije jednostavnije riješio, kad je već znao za to pravilo o grobljima: nije ploču trebao premještati, nego HOS nagovoriti da kupi nekoliko kvadrata terena na kojemu je ploča bila postavljena i sve bi bilo riješeno bez ikakvog trvenja. Nije fer od G. Milorada Pupovca što nije g. premijera savjetovao da postupi kao on i njegovi: kad se radi o groblju i privatnom posjedu u četničke ploče nitko ne smije dirati.

No, možda je tako i bolje, jer bi možda bilo ispalo da Plenković i Pupovac u koaliciji štite fašistička znakovlja.

OVAKO ZNAMO DA GROBLJA IMAJU TO VRLO VAŽNO PRAVO,  ZNAMO I DA U DEMOKRATSKOJ DRŽAVI SVI LJUDI IMAJU ISTA PRAVA.

Uredništvo Braniteljskog portala


Podjelite