Dujmović: ‘Hrvatska je središnja točka velikosrpskog projekta zato što su oni osjetili slabost ove vlasti’

“Kompletni krivac za najnoviju manipulaciju Jasenovcem leži na Hrvatskoj,” uvjeren je poznati novinar: “Hrvatska mora pričati svoju priču i svoju istinu. Zašto imamo HAVC?! Kako je moguće da taj HAVC ne snimi niti jedan film o Vukovaru?!”...

Podijeli
  •  
  •  
  •  
  •  

Novinar i publicist Tihomir Dujmović gostovao je u Bujici na Z1 televiziji gdje je, između ostaloga, govorio o Đorđu Balaševiću i “Dari iz Jasenovca”…

O Balaševiću

“O mrtvima sve najbolje, ali ta histerija oko Balaševića je prešla svaku granicu,” rezolutan je Dujmović: “Bez ikakvog ustezanja, isključivo panegirici Balaševiću… Balašević kao pjesnik i kao tvorac balada, apsolutno je bio talentiran, popularan i slušan, međutim, devedeseta je razdjelnica u Hrvatskoj u svemu. Tada su sve moguće maske padale i to je crta, od koje naš život izgleda sasvim drukčije. Držanje ljudi ’90. je kapitalno važno za današnju ocjenu svih tih ljudi… Došao sam do zbirke njegovih kolumni, koje je’91. i ’92. objavljivao u beogradskoj ‘RTV Reviji’, a u kojima piše o recentnim događajima, pa tako kaže; “Zar bi trebalo da pjevam ‘U boj ,u boj’ kao onaj tamo talog u Zagrebu?!” Svima koji sada u tom istom Zagrebu pale svijeće Balaševiću i traže njegove ulice od Pule, preko Splita, pa sve do Osijeka, treba reći da je taj čovjek mislio da je u Zagrebu ’91. postojao talog koji pjeva ‘U boj, u boj’…”

Da me Balašević prevario, shvatio sam kada sam ’92. vidio njegov intervju u beogradskoj ‘Politici’ gdje je priznao da je ‘Ne lomite mi bagrenje’ pjesma o srpskoj stvari na Kosovu – priznaje Dujmović: “Ispao sam idiot, jer sam kao i pola nekadašnje Jugoslavije, mislio da je to čisto ljubavna pjesma, a ne širenje mržnje protiv Albanaca.”

Nastavio je citirati Balaševića: “Kada govori o Vukovaru, 06. prosinca 1991. godine, dakle, tri tjedna nakon okupacije, Đorđe Balašević, pjesnik ljubavnih pjesama i “antiratni heroj” ili “čovjek koji je mrzio sve nacionalizme i sve ratove” kako ga je nazvao Rade Šerbedžija, kaže ovako: “Mene je lično, od svih onih scena iz Vukovara, koje su bile monstruozne, najviše uplašilo lice one časne sestre, koja je u cijeloj toj situaciji bila apsolutno bez emocija”… Spominje i “uhvaćene ustaše”… Oni koji su mu palili svijeće, moraju znati da su zarobljeni hrvatski branitelji u Vukovaru, za njega bili “uhvaćeni ustaše”, a JNA i četnici koji su ušli u grad – “oslobodioci”… Zamislite koja to mržnja mora biti prema Katoličkoj crkvi, kada za sirote časne u okupiranom Vukovaru, kaže da su imale “voštana lica, koja su odavala predumišljaj”… Dubina te mržnje jednaka je onoj kakvu smo vidjeli u ‘Dari iz Jasenovca’.”

“To je patologija svake patologije, a prema van je ‘Vasa Ladački’, ‘Ne lomite mi barenje’, balade, ljubav,” smatra Dujmović: “Ako mislite da pjeva samo o ljubavi, najbolje bi bilo da pročitate što je pisao o Goranu Ivaniševiću…”

Balašević o Ivaniševiću: “Ponekad, kad nisam dobro koncentriran, još mi se desi da navijam za Ivaniševića, pogotovo za Prpu (Prpića)… Htio sam da malo pametujem o njihovom odbijanju da dalje igraju za Jugoslaviju, ali bolje da nisam… Gledam izjavu Ivaniševića u Parizu, dajući izjavu poslije meča, spominje suverenost, genocid, u životu više ni riječi o Živojinoviću, zato što je Srbin… Komentator ga zato čudno gleda, ali još čudnije smo izgledali nas par budala koje smo navijali za njega! Niste gledali Ivaniševićevu izjavu, nema veze, sad ću vam reći, pogledajte kako je to bilo; Goran se pojavio u crnoj majci s napisom “Zaustavite genocid u Hrvatskoj” i s neizbježnim amblemom na grudima i rekao što je rekao… S pozicije estetike i tzv. šminke, čini mi se da je amblem na majci mladog jurišnika bio tri broja veći nego li je trebalo… Meni se učinilo da ima karirani ručnik prebačen preko ramena, ah ne, to je ipak bio historijski grb!”

“Taj pjesnik ljubavnih pjesama riječ Hrvatska pisao je u navodnim znacima i opravdavao je gaženje hrvatske zastave od strane Vlade Divca”, spomenuto je u Bujici, u kojoj je puštena već pomalo zaboravljena snimka, na kojoj Đorđe Balašević vrijeđa Slovence, od kojih je kasnije dobio državljanstvo: “Mudri i lukavi Balašević ’90. i ’91. te jedan dio ’92. godine čvrsto stoji na jugoslavenskim i srpskim pozicijama, a kada je vidio da je rat završio i kako je završio, da je Hrvatska preživjela i dobila samostalnost, malo, pomalo se okreće…”

Evo što je još u to vrijeme napisao o Vukovaru, nastavlja čitati Dujmović: “Vukovar, oslobođen je, kažu jedni. Pao je, kažu drugi. Netko tu laže…” On, dakle, ne zna što se dogodilo u Vukovaru Ako taj Đorđe Balašević, sa svim tim izjavama, zaslužuje ulicu negdje u Hrvatskoj, onda nek’ je i dobije, no, ja mislim da je ne zaslužuje!”

“Rat protiv četnika je dobiven, ali priča o jugoslavenstvu uopće nije zatvorena,” zaključio je Tihomir Dujmović: “Ona je deset puta kompleksnija i teža, a ni u kojoj sekvenci nije otvorena na pravi način… Stara Šufflayeva istina življa je danas, nego prije stotinu godina: “Nije problem u srpstvu, problem je u jugoslavenstvu.” I to je onaj problem, koji se u Hrvatskoj vidi baš u svakoj temi, u svakom trenutku, nakon dobivenog rata. Da taj rat 1995. godine nije dobiven, onda bi razgovarali o drugim prioritetima, međutim, pobijedili smo Srbe i sada je ključni hrvatski problem zbog kojeg ne možemo naprijed – jugoslavenstvo.”

Hrvatskog pravaša, domoljuba i povjesničara srpski policijski agenti čekićem zatukli pred kućnim pragom

O “Dari iz Jasenovca”

Komentirao je ‘Daru iz Jasenovca’: “Nema nikakve sumnje da Aleksandar Vučić ovim filmom huška na novi rat, a službeni Zagreb od toga okreće glavu”:

Bujica je objavila komentare Srba nakon premijere filma na prvom programu RTS-a, iz kojih se jasno vidi što je glavni cilj Vučićevog projekta, a poseban komentar ‘Dare iz Jasenovca’ dao je voditelj s Podcasta Inkubator, Ratko Martinović…

“Srbija je najavila da nastavlja sa svojom velikosrpskom politikom, a u memorandumu SANU 2, sve su detaljno opisali,” podsjetio je Dujmović: “Evidentno je da se vraćaju na stare priče o Jasenovcu… Srbi su i rat 90-tih ložili na lažnom mitu o Jasenovcu, a hrvatski komunisti su pustili da se pedeset godina tvrdi da je tamo pobijeno čak 700 tisuća ljudi… Cijela priča oko Jasenovca je postavljena tako – ako su Hrvati ubili milijun Srba u Drugom svjetskom ratu, onda Hrvat ne može imati državu, jer čim dođe u priliku imati državu, ubije milijun ljudi! U tome je mitologija Jasenovca.”

“Ponovo se pripremaju za sukobe, nadam se da ipak ne oružane, ali ovo nije ništa drugo nego pripremanje srpskog naroda na novu mržnju prema Hrvatima”, još je jednom ponovio Dujmović: “Kada gledate taj film i slušate sve te brojke, primjerice, Dodika, koji svaku godinu u Gradini, nerijetko u nazočnosti Milorada Pupovca, govori o 700 tisuća ubijenih u Jasenovcu, shvatite da je to glavna tema oko koje grade staru mržnju prema Hrvatima… Nakon ovakvog i sličnih filmova, ako ste neupućeni i ako ste tendenciozni, a živite s druge strane Dunava, ne preostaje vam ništa drugo nego mrziti Hrvate i čekati da obračun ponovo počne.”

“Mete ‘Dare iz Jasenovca’ bile su Stepinac, časne sestre, Katolička crkva i Hrvatska država”, rečeno je u emisiji, a posebno se komentiralo nekoliko scena, iz kojih je jasna poveznica između NDH i RH, pa tako Maks Luburić govori o tome da će Hrvati dobiti autoceste, nakon što se riješe Srba iz Hrvatske ili da će idealna Hrvatska biti ona 2000-te godine… Posebno se kompromitira pozdrav ‘ZDS’, a u filmu se čak ne upotrebljava na autentičan način… Logorom dominiraju zastave Trećeg Reicha, a ne hrvatske, dok se u dijelovima govora Maksa Luburića, mogu prepoznati riječi dr. Franje Tuđmana koje je izgovarao na Kninskoj tvrđavi – sve to demantira redatelja Gagu Antonijevića, koji je u više navrata rekao da ‘Dara iz Jasenovca’ nije antihrvatski, nego je antiustaški film…

“Srbi su u tom filmu spakovali sve što su htjeli spakovati i iz filma se jasno može iščitati po kojim pravcima planiraju dalje napadati Hrvatsku, iz svih oružja,” analizirao je Tihomir Dujmović: “U prvom redu, u ovome trenutku, meta im je Stepinac. Vidi se jasno i glasno sva ta mržnja, ne samo prema Stepincu, nego i prema Katoličkoj crkvi, prema časnim sestrama… Kada govorimo o izopačenost uma, mislio sam da je Lordan Zafranović s ‘Padom Italije’ došao do vrha perverzije, ali vidim da je on šegrt prema Gagi Antonijeviću! To, što je napravio ovaj srpski redatelj prelazi apsolutno svaku razinu najbujnije mašte.”

Unatoč prividnom neredu, u ‘Dari iz Jasenovca’ postoji savršeni red i postoji zaključak – smatra Dujmović: “Zaključak je da nema nikakve razlike između NDH i današnje Hrvatske. Dapače, po njima, postoji poveznica, a ona se zova Jasenovac, o kojem Hrvati šute… Poveznica se zove istrebljenje i izbacivanje Srba, dakle NDH jednako današnja Hrvatska. To je glavni zaključak ovog filma.”

Upravo je ključni koalicijski partner Andreja Plenkovića, Milorad Pupovac u Saboru iznosio iste teze, kakve smo gledali u filmu, podsjeća Dujmović: “Sjetite se kako je mahao prstom, kao – bit će RH ista ili slična država kao NDH, ako ne napravite to, to i to”.

“Nevjerojatno je da nitko nije reagirao na ovakav film, kojeg je već pogledalo više od dva i po’ milijuna Srba,” govori Dujmović i pri tome ne misli samo na predstavnike HDZ-ove vlasti koja šuti, već općenito, na ljude s hrvatske društvene i kulturne scene: ”Svi šute, nitko ni o čemu ne vodi računa, onda se dogodi ovakav film… Srbi rade punom parom, a Hrvati spavaju svojim starim snom hrvatske šutnje, kakvoj smo već svjedočili od ’71. do ’90. Nitko ne poduzima ništa, zato što je HDZ-u to svejedno i jer se Plenkoviću to ne čini relevantnim, važnim, ni na koji način…”

Na pitanje zašto su takve stvari premijeru nebitne, Dujmović je odgovorio: “Zato što se Plenkoviću cijeli taj set pitanja čini potpuno nebitnim. Njemu je to razina folklora i on je potpuno neosjetljiv na nacionalnoj relaciji.”

“Kompletni krivac za najnoviju manipulaciju Jasenovcem leži na Hrvatskoj,” uvjeren je poznati novinar: “Hrvatska mora pričati svoju priču i svoju istinu. Zašto imamo HAVC?! Kako je moguće da taj HAVC ne snimi niti jedan film o Vukovaru?!”

“Hrvatska je danas središnja točka velikosrpskog projekta i to zato što su oni osjetili slabost ove vlasti”, nastavio je Dujmović govoriti o tome da odgovornost leži na službenom Zagrebu: “U Beogradu su osjetili da kod nas postoji potpuna nezainteresiranost, ako ne i nešto više… Još kad su vidjeli da je moguće da nastane ovakva koalicija, koja na kugli zemaljskoj ne postoji, naravno da su shvatili da je za njih otvoren jedan veliki prostor… Paralelno sa svime time, dobili su i utvrdu velikosrpstva, a to je Porfirije, koji je sada na čelu kompletne Srpske pravoslavne crkve, a zapravo je Vučićev čovjek i sada će se tek vidjeti kako će biti mučno i teško, kada oni nastave sa svojom ofenzivom…”

T.H.



Vezane vijesti;

Hrvatskog pravaša, domoljuba i povjesničara srpski policijski agenti čekićem zatukli pred kućnim pragom

 


Podijeli
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

7 + 10 =